Δευτέρα, 11 Απριλίου 2011

Έρωτας και σεξ με ένα κλικ...

Σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων χρηστών του Facebook, φλερτάρουν μέσω της ιστοσελίδας και 1 στους 10 είχε σεξουαλικές εμπειρίες με άτομα που γνώρισαν στο κοινωνικό δίκτυο. Δείτε τα στοιχεία της έρευνας του Παντείου για το προφίλ του Έλληνα χρήστη.
Φλερτ και σεξ με αγνώστους φαίνεται πως είναι συνήθεια των χρηστών του Facebook αφού όπως μαρτυρά έρευνα της Ομάδας Παρέμβασης Ομπρέλα: Ελληνική Εταιρία Μελέτης και Πρόληψης της Σεξουαλικής Κακοποίησης και του Εργαστηρίου Δυνητικής Πραγματικότητας, Διαδικτυακής Έρευνας και Εκπαίδευσης του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, ένας στους τέσσερις χρήστες επιδίδεται σε φλερτ με αγνώστους ενώ ένας στους δέκα αναφέρει ότι είχε είδους σεξουαλική εμπειρία με αγνώστους από το εν λόγω κοινωνικό δίκτυο.
Παράλληλα, ένας στους πέντε δεν διστάζει να βγει ραντεβού με άτομα που γνώρισε μέσω αυτού του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης, και ένα ποσοστό 12,1% εμφανίζει εξάρτηση απ' αυτό το κοινωνικό δίκτυο.
Αναφορικά με το φλερτ με αγνώστους από το facebook, τα αποτελέσματα τη έρευνας έδειξαν ότι στο 24,3% του δείγματος αρέσει να φλερτάρει με αγνώστους, το 20,1% έχει βγει ραντεβού με αγνώστους και το 10,6% είχε κάποιου είδους σεξουαλική εμπειρία με αγνώστους από το facebook.

Η ανθρωπογεωγραφία του Facebook
Ποίοι όμως είναι οι χρήστες του facebook; Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι περισσότερες είναι οι γυναίκες, άτομα που ζουν κυρίως σε αστικές περιοχές και άτομα που είτε είναι έγγαμα, είτε έχουν κάποια σχέση.
Συγκεκριμένα, από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι το 74,8% του δείγματος ήταν γυναίκες και το 25,2% άντρες, ενώ η περιοχή διαμονής ήταν αστική στο 79,7% του δείγματος, ημιαστική στο 14,9% και αγροτική στο 5,4%. Το 45,4% ήταν σε σχέση, το 41,3% δεν είχε σχέση, το 11,2% ήταν έγγαμοι και το 2,1% ήταν διαζευγμένοι.
Όσον αφορά το πώς κυμάνθηκαν οι σχέσεις των χρηστών facebook με άλλους ανθρώπους από τότε που "άνοιξαν λογαριασμό" στον ιστότοπο, το 34,3% του δείγματος δήλωσε ότι αυξήθηκαν, το 1,5% ότι μειώθηκαν και το 64,2% ότι παρέμειναν σταθερές.
Ένα ποσοστό 66,1% δεν ανέγραψε στο προφίλ του τη κατάσταση της σχέσης του, ενώ ένα ποσοστό 33,9% προσδιορίζει αν είναι σε σχέση ή όχι. Στην κατάσταση σχέσης, ένα ποσοστό 28,3% έγραψε ότι βρίσκεται σε σχέση, ένα 17,2% ότι είναι παντρεμένος/η ,το 17,2% ότι είναι ελεύθερος/η και το 5,6% δεν προσδιόρισε.
Το 50,1% δήλωσε ότι έχει χρησιμοποιήσει το facebook ως μέσο απόδρασης από δυσφορική διάθεση (π.χ. θλίψη, στρες, ενοχή, αίσθηση ότι είναι αβοήθητος).
Το 55,09% δήλωσε ότι μένει συνδεδεμένο ενεργά με το facebook για περισσότερο χρόνο απ΄ όσο υπολόγιζε.
Το 22,99% έχει ανταλλάξει τηλέφωνα με άγνωστους/στες στο facebook, ενώ το 11,1% έχει προσθέσει στο προφίλ του εφαρμογές για φλερτ.
Από την έρευνα προέκυψε ότι προσδιοριστικοί παράγοντες για το αν κάποιος θα βγει ραντεβού με άγνωστο μέσω facebook είναι: η ελκυστικότητα του άλλου, η ανταλλαγή τηλεφώνων και το φλερτ με αγνώστους μέσω του ιστότοπου.Τα κριτήρια με βάση τα οποία θα φλέρταραν με κάποιον άγνωστο στο facebook είναι η εμφάνιση, τα ενδιαφέροντα, οι φωτογραφίες (φυσικές και μη), η προσέγγιση, το chat, τα στοιχεία του προφίλ, η ευγένεια, η οικειότητα και η ασφάλεια.

H ταυτότητα της έρευνας
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα  που πραγματοποιήθηκε σ' ένα δείγμα 327 χρηστών του facebook, ηλικίας 18-62 ετών, με μέσο όρο ηλικίας τα 28 έτη.
Σημειώνεται ότι η έρευνα έγινε με σκοπό τη διερεύνηση της εξάρτησης από το facebook, τις χρήσεις αυτού του δικτύου, καθώς και τις πεποιθήσεις και τις στρατηγικές που σχετίζονται με το φλερτ με αγνώστους. Η έρευνα, την οποία εκπόνησαν οι ψυχολόγοι Γιώργος Τσουβέλας, Αφροδίτης Ραλλάτου, και Αλέξης Μπράιλας, παρουσιάστηκε πρόσφατα στο 2ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο e-life, το οποίο διοργάνωσε, στη Θεσσαλονίκη, η Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο.