Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2011

Οι πολίτες έχουν δύναμη

Την μείωση των διοδίων μελετά η κυβέρνηση. Η οργανωμένη αντίδραση ενός κινήματος πολιτών που αντιστάθηκε στην πληρωμή και τις συνεχείς αυξήσεις στις τιμές των διοδίων προκάλεσε ένα «τσουνάμι» το οποίο μέρα με τη μέρα δυναμώνει. 
Σίγουρα δεν συμφωνούν όλοι με την κίνηση του δημάρχου Στυλίδας Απόστολου Γκλέτσου, να ξηλώσει τις μπάρες, οφείλουν όμως να αναγνωρίσουν πως χάρη σε αυτή την κίνηση κάποιοι ξύπνησαν, άνοιξαν τα μάτια τους «έβγαλαν τις τσίμπλες» όπως είχε πει και ο κ. Γκλέτσος, άνοιξαν τα αυτιά τους και άκουσαν τις εκκλήσεις των πολιτών.

Κατάλαβαν πως κάποιοι αναγκάζουν τους πολίτες να πληρώσουν για να πάνε στο χωράφι τους, να επισκεφτούν το γιατρό τους, ή ακόμη και να πάνε το παιδί τους στο σχολείο.
Σε μία προσπάθεια να κάνουν ταμείο οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα διόδια φαίνεται πως κατάλαβαν ότι ακόμη και αν κινηθούν δικαστικά το... ταμείο πάλι θα είναι μείον στο τέλος και έτσι όλα δείχνουν ότι θα δεχθούν να μειώσουν τις τιμές των διοδίων.
Στόχος πλέον της κυβέρνησης είναι η αλλαγή των συμβάσεων που υπογράφηκαν το 2007. Αν αυτό ισχύσει τότε οι νέες συμβάσεις και σαν αποτέλεσμα οι μειώσεις στα διόδια θα ισχύσουν από τον ερχόμενο Μάρτιο.
Μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί γιατί να το δεχτούν οι εταιρίες; Η απάντηση είναι απλή, κοιτάζοντας τα έσοδα και τα έξοδα δεν είναι δύσκολο να αντιληφθούν πως όχι μόνο λόγο κρίσης, αλλά και με το κίνημα του «δεν πληρώνω», η κίνηση και τα έσοδα έχουν μειωθεί, ενώ τα έξοδα για την κατασκευή και συντήρηση των δρόμων είναι περισσότερα.
Σε όλο αυτό το σκηνικό προστίθενται και οι τράπεζες, οι οποίες αρνούνται να συνεχίσουν να χρηματοδοτούν έργα τα οποία, είναι οικονομικά ασύμφορα.
Με βάση όλα αυτά τα δεδομένα μπορούμε να συμπεράνουμε πως το Δημόσιο θα κινηθεί προς την κατεύθυνση μείωσης της τιμής των διοδίων, παραχωρώντας όμως ταυτόχρονα στις εταιρίες την εκμετάλλευση των δρόμων για περισσότερα χρόνια.
Πέραν όμως τον αυτοκινητοδρόμων, σύμφωνα με πληροφορίες θέμα τίθεται και για την γέφυρα του Ρίου, το αντίτιμο της οποίας 12,20 ευρώ είναι λίγο τσουχτερό για όσους μετακινούνται καθημερινά από και προς τη δουλειά τους μέσω γέφυρας. Είναι πολύ πιθανό λοιπόν οι αλλαγές να ξεκινήσουν από εκεί.
Την εξέλιξη αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει ο επικεφαλής της εταιρείας Vinci Louis Roch Βurgard που έχει αναλάβει μεγάλα τμήματα της Ολυμπίας Οδού (Τσακώνα-Ελευσίνα) αλλά και του δρόμου από το Μαλιακό ως το Κλειδί Ημαθίας, οποίος παραδέχθηκε σε ξένα μέσα ενημέρωσης ότι η εταιρεία συζητάει με το δημόσιο την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασής της.
Πάντως οι οδηγοί τηρούν στάση αναμονής και περιμένουν να δουν πόση θα είναι η μείωση.
 NEWSDAY.GR