Σάββατο, 22 Ιανουαρίου 2011

Φεγγαράκι μου λαμπρό…..


Στα... πούλμαν οι μαθητές θ' αναστενάζουν...


       
 Παναγιώτης Κουμουνδούρος
 Εκπαιδευτικός Αντιπρόεδρος ΕΛΜΕ Λακωνίας

Με την νέα σχολική χρονιά, χιλιάδες μαθητές θα τρώνε το χιλιόμετρο με το κουτάλι., Η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, έδωσε για διαβούλευση το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τη συγχώνευση και κατάργηση εκατοντάδων σχολείων ανά τη χώρα. Η διαβούλευση θα διαρκέσει μόλις τέσσερις ημέρες, λήγει δηλαδή την ερχόμενη Δευτέρα, κι αν σκοπεύατε να εκφράσετε σ' αυτήν διαφορετική άποψη, δεν υπάρχει χώρος. Συμμετέχουν μόνο όσοι αντιλαμβάνονται "την αναγκαιότητα για συνενώσεις-ιδρύσεις σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης" και έχουν να ενισχύσουν την επιχειρηματολογία του υπουργείου Παιδείας με επιπλέον "λόγους". Προφανώς μεταξύ αυτών δεν θα είναι και οι γονείς των μαθητών που θα κληθούν να διανύουν κάθε ημέρα μια απόσταση ισοδύναμη με Αθήνα-Κόρινθο για να φτάσουν στο σχολείο τους και, μετά τα μαθήματα, ξανά στον δρόμο για την επιστροφή στο σπίτι.
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας, η χιλιομετρική απόσταση που θα αναγκάζονται να διανύουν κάθε ημέρα οι μαθητές από δύσκολες και δυσπρόσιτες περιοχές "δεν μπορεί να υπερβαίνει τη μισή ώρα για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και τα τρία τέταρτα της ώρας για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"! Μικρά παιδιά και έφηβοι θα ξημερώνονται και θα βραδιάζονται σε δρόμους επικίνδυνους, με αντίξοες καιρικές συνθήκες, για να μειώσουν το κόστος της εκπαίδευσης! Για πρώτη φορά, η κυβέρνηση παραδέχεται ότι η δημιουργία ενός νέου Σχολικού Χάρτη αποσκοπεί "στον περιορισμό της σπατάλης". Διότι σπατάλη θεωρεί η κυβέρνηση του Μνημονίου τη συντήρηση και λειτουργία μικρών και μικρομεσαίων σχολείων ώστε όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση χωρίς να χρειάζεται να τρώνε το χιλιόμετρο με το κουτάλι!
Προσοχή! Η μία ώρα για τα παιδιά του δημοτικού και το δίωρο aller-retour για τα παιδιά του γυμνασίου είναι μόνο για τις δυσπρόσιτες περιοχές. Οι υπόλοιποι μαθητές, που δεν θα θεωρηθεί ότι έρχονται από δύσβατα κι απόκρημνα μέρη, μπορεί να τρώνε στα πούλμαν της μεταφοράς πολύ περισσότερο χρόνο από τους άλλους τραγουδώντας στο βαθύ σκοτάδι το γνωστό τραγουδάκι «φεγγαράκι μου λαμπρό…».
Εκτός αυτού, μαθητές και εκπαιδευτικοί πρέπει να ξεχάσουν τις παλιές καλές εποχές με τα μικρά τμήματα. Στα δημοτικά, ο αριθμός των μαθητών θα είναι 25 και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ακατέβατα 30! Θυμηθείτε ότι πριν από λίγους μήνες έσκιζαν τα ιμάτιά τους στο υπουργείο Παιδείας ότι η ΟΛΜΕ λέει ψέματα και δεν υπάρχει ούτε ένα τριαντάρι τμήμα. Τώρα το καθιερώνουν ως κανόνα, χωρίς άλλες εξηγήσεις.
Το σχέδιο εκπαιδευτικής αποψίλωσης είναι ιδιαίτερα εμφανές σε ό,τι αφορά τα λύκεια. Σύμφωνα με το κείμενο διαβούλευσης, "σχολικές μονάδες που συνενώνονται αποτελούν ενιαία σχολική μονάδα χωρίς παραρτήματα ή λυκειακές τάξεις". Αυτό σημαίνει ότι πολλές περιοχές της χώρας θα βρεθούν χωρίς λύκεια. Για παράδειγμα, η Αμοργός, όπου στο γυμνάσιο του νησιού λειτουργούν λυκειακές τάξεις. Η Αμοργός τις χάνει. Τα παιδιά της Αμοργού πού θα πάνε για να βγάλουν το λύκειο; Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οδεύουμε σε μια εκτεταμένη μαθητική μετανάστευση, αλλά και αποψίλωση των θρανίων από μαθητές που δυσκολεύονται να βρουν το σχολείο τους στον χάρτη της κ. Χριστοφιλοπούλου.
Κι όλα αυτά τα αποφασίζουν μόνοι τους. Με πλήρη μυστικότητα, όπου οι καταργήσεις σχολείων είναι θέμα έμμισθων κομματικών στελεχών και ακριβοπληρωμένων ειδικών γραμματέων. Tην περασμένη Δευτέρα  με πλήρη μυστικότητα  ο περιφερικός Διευθυντής Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, οργάνωσε σύσκεψη για τα  θέματα που αφορούν στη διοικητική οργάνωση και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, με αφορμή τις συνενώσεις-συγχωνεύσεις σχολείων και τη δημιουργία Σχολικών Κέντρων και Πολυδύναμων Σχολικών Μονάδων. Σε όλη αυτή την διαδικασία παραμένουν εκτός οι άμεσα ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί φορείς, μαθητές, γονείς, τοπικές κοινωνίες. "Η γνώμη των εκπροσώπων των νέων δήμων", απλώς "θα συντελέσει στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης". Από 'κει και πέρα θα χρεωθούν τον λογαριασμό της μεταφοράς ανεξάρτητα αν μπορούν (που δεν μπορούν) να τον πληρώσουν. Εντύπωση προκαλεί ότι το υπουργείο Παιδείας δεν αναλαμβάνει καμία δέσμευση για το αν θα καλύψει το κόστος της μεταφοράς.
Η νεφελώδης εκπαιδευτική πολιτική της Κυβέρνησης και της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και δια βίου μάθησης, με την δημιουργία από την μια Προτύπων-Πειραματικών σχολείων, ψηφιακών σχολείων, νέου λυκείου, προφανώς αυτά θα προορίζονται για τα βόρεια προάστια της Αθήνας, από την άλλη για τις άλλες περιοχές τα όνειρα σβήνουν, γρήγορα η πραγματικότητα σε ξυπνά απότομα, η συνένωση ή κατάργηση σχολικών  μονάδων αναπόφευκτα θα δημιουργήσει τμήματα μαθητών που θα είναι 35 μαθητών και άνω λόγω ελλείψεων χώρου η υποβάθμιση θα καταστεί μόνιμη και σταθερή . Χίλια εννιακόσια εξήντα ένας δάσκαλος τρεις τάξεις 80 μαθητές. Παλιές άσχημες μνήμες Για παράδειγμα στην Σπάρτη στα σχολεία της Πρωτοβάθμια και της Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεν υπάρχει σπιθαμή διαθέσιμος χώρος για την ανάπτυξη νέων τυχόν τμημάτων αλλά και το ίδιο ισχύει και στο Γύθειο, Σκάλα, Μολάους, έτσι η οποιαδήποτε προσθήκη μαθητών θα αυξάνει τον αριθμό μαθητών στο τμήμα.
Αλλά η βασικότερη παράμετρος, εξ αιτίας της δουλικότητας συνολικά της κυβέρνησης απέναντι στην τρόικα και το μνημόνιο και της εφαρμογής τέτοιου είδους μέτρων, είναι ότι τα παιδιά από τις δυσπρόσιτες αγροτικές περιοχές θα εγκαταλείψουν σιγά- σιγά την εκπαίδευση και το σχολείο ,η μαθητική διαρροή θα αυξηθεί και η αγραμματοσύνη σταδιακά θα επανέλθει λόγω των δυσκολιών και του κόστους που θα επιβαρυνθούν οι γονείς.
Αυτά βέβαια είναι τα αποτελέσματα όταν ένα κοινωνικό αγαθό όπως η Παιδεία γίνεται εμπόρευμα και η λειτουργία της θα καθορίζεται από τις μεταφορικές εταιρείες 
Αλήθεια αυτό το νέο σχολείο οραματίζεται  αυτή η κυβέρνηση, τόση δουλικότητα μας εκπλήσσει όλους!!
Πιστεύουμε ότι σύντομα θα καταλάβουν όμως ότι με «πορδές δεν βάφονται αυγά»